Tuesday, June 5, 2012

Another day, another year passes ....


I am 50 today.  Happy birthday to me. 10 years ago, I said goodbye to my thirties.  And today, another goodbye to the forties.  Menitis airmata for this another goodbye.  Masih berpeluang kah aku mengucapkan yang sama in another 10 years?  Masa pantas berlalu - perjalanan aku menuju kepadaNya semakin dekat.  Semakin takut rasanya.  Di terimakah amalan ku selama ini?  Di terimakah  keikhlasan ku selama ini?  Di hitung-kirakah pengorbanan ku selama ini?  Aku hanya berserah ya Allah, Engkau yang lebih mengetahui.  

Pada sisa-sisa kehidupan ini, tiada yang lebih aku ingini selain dari rahmat dan keampunan mu ya Allah.  Berilah aku kekuatan dan tenaga untuk terus menjalankan amal ibadah ku sesempurna yang mungkin.  Kau ampuni lah dosa-dosa ku, dosa kedua ibu-bapa ku, suami ku, anak-anak ku dan seluruh kaum keluargaku.  Lindungilah kami di bawah rahmatMu ya Allah.  Bahagiakan lah anak-anak ku dunia dan akhirat.

Haish!  sedih pulak rasanya.  Tak leh, tak leh...  

Kakak kata - "You are turning 50, you should be already wearing kain batik and baju kedah at home. Tak leh dah pakai what you are wearing now".  Haish! Or maybe I should.  Tak pernah aku ada baju kedah.  Nanti aku minta kat mak.  Dia ada banyak. Namapun orang Kedah.  Tapi... ish, banyak la tapi nya.  Nanti lah aku cuba.  Office wear tak de problem - I have opted for baju kurung dah lama dah.  Aku suka pakai baju kurung - it is so 'comfy'.  Yang bahayanya, bila put on weight tak perasan sebab aku suka baju kurung yang besar2.  

Anak2 dara aku yang sungguh gemar berposing.....
Dua jejaka dalam hidup aku....

Terima kasih ya Allah atas segala nikmat yang telah Engkau berikan selama 50 tahun ini.... Selamat hari lahir kepada diriku yang tersayang....

No comments:

Post a Comment