Thursday, June 28, 2012

Yes, its's already Thursday.....

Syukur alhamdulillah for another day of our life.  

In the office 7.40 am.  Lewat bagi standard aku yang dulu-dulu by 7.15 latest aku sudah ada kat office.  Dah boleh start kerja dah.  Mungkin aku lewat sikit keluar rumah kot.  Adik tiba at school pun close to 7.  Anyway, now dah kat office, tengok meja yang penuh dengan things to clear, rasa serabut pulak.  Clear my mind first and buat benda lain dulu...

Lambat terbangun for our normal ibadah routine (sangat-sangat lambat) - 4.59 am.  Tu pun adik yang terjaga dulu.  Tapi syukur alhamdulillah, kami sempat juga lakukan our routine and sempat soq sebab kami dah janji nak puasa today.  Cuma adik had too little, takut dia pening nanti.  Tapi aku dah pesan tadi, banyak2 istighfar and baca Alfatihah.  I pray she'll be ok.   Dia kata hari ni anniversary dia.  Haishhh.... 

Yes, pejam-celik, pejam-celik dah almost hujung minggu.  Esok Friday will be another long day for me.  Belum sure how to manage tomorrow since awai-awai pagi kena hantag en. hubby pi KL Sentral.  Kalau pi KL sentral tu maknanya dia nak travel lah tu.  He'll be away till Sunday.  Then kena masuk office, 12-ish nak kena pi sekolah adik ambik report card.  Bila agenda bertindih bagai, kenalah plan betui-betui nih.  Adik kata 4 pm dia ada dental appointment.  Tak janji if I can send her, kalau aku masuk office after going to her school, then tak boleh lah.  Had to ask abang to do it.  Malam ada dinner.  We'll talk about this dinner after the dinner nanti.  Hope it will turn out to be an interesting one.  Saturday ada tahlil at MIL's house.  Yang ni compulsory, mampus kalau aku tak pi.  Dah la en. hubby not in town.  Semalam MIL aku dah bising - why anak dia nak travel padahal dia dah cakap lama dah pasai tahlil nih.  Mana aku tau, dia kena lah bising kat anak dia.  Aku memang tak dak jawapan.  Aku pun dah cakap hari tu. Dah letih dah nih.   Syukur alhamdulillah, over the years Allah berikan aku kekuatan dan jadikan aku hambaNya yang redha, insyaAllah.  Memang at times aku terkilan but I looked back and moving on with no regrets.  Yes, I do looked back charting all the past mistakes, alhamdulillah I have no regrets because Allah had given me the most wonderful children who made all my sacrifices worthwhile and made my life as beautiful as it can be. Allah gave me peace at heart and in mind, alhamdulillah.  Haishhh... dah emotional la pulak.  Tak leh, tak leh... nak pi buat kerja nih.


May Allah grant all our wishes and make our dreams come true....


No comments:

Post a Comment