Friday, June 8, 2012

Baju kelawar ....

Agaknya semua wanita2 tau kot apa tu baju kelawar.  Bahasa yang lebih elok is kaftan.  Dari dulu aku memang banyak baju kelawar.  Best sebab very comfy.  Kakak pun suka jugak.  Tapi dah quite a while aku tak pakai, cuma kadang-kadang je.  So tersimpan la kebanyakan baju kelawar tu dalam drawer in one of the cabinets.  Adik?  Dia memang tak pernah pakai.  Unlike kakak, she never asked.  And I never insist.  So bila kat rumah she pakai the normal house attire.    Aku and kakak selalu gelakkan dia sebab dia akan pakai t-shirts / seluar yang sama which tiap2 kali  aku nak buat laundry, akan ada t-shirts or seluar2 tu untuk dibasuh.  Usia some of the t-shirts / seluar dia pakai dah memakan bertahun.  Semua dah terlalu stretch-able.    Banyak reason lagi why kami selalu gelak. Disebabkan dia suka and felt so comfy, dia tak kisah at all.  Tapi tiba2 satu hari tu (baru2 ni la) dia tanya pasal baju kelawar.  Terkejut aku!  Ni mesti ada apa2 - anak dara aku tiba-tiba hilang ingatan!  Aku  nak gak tanya - "you demam ke?".  Tapi disebabkan dah lebih kurang tahu jawapannya, aku diam je.  

Young ones in love begitulah.  Learn - every step of the life and be careful... Nak cakap pasai baju kelawar je.  So tak boleh nak bagi ceramah free.  Lari dari topik ...

No comments:

Post a Comment