Thursday, June 14, 2012

Masuk office lewat pagi ni.   Eh, tak lewat lah, 7.35 kottt.  Tapi bagi standard aku lewat lah.  Agaknya aku dah biasa pagi2 buta kat office, so bila matahari dah naik bagai - aku rasa dah lewat.  Orang lain masuk pukul 8.30 pun masih dok jalan lenggang-lengguk mak limah, senyum2 bagai masuk office.  Aku kalau sampai kat lobby tu 8.30 mau rasa jantung nak berenti berdengup and kaki mau rasa nak tercabut.  Pelik, pelik... Haish!.. pagi2 dah mengarut.  

Terlewat for me and adik's normal routine pagi ni.  4.50 baru terbangun.  Ni semua gara-gara dah terjaga pukul 3.40 am, and tido balik.  Adik, lain kali kejut gak, jangan bagi mummy tido balik.  Ni lah akibatnya.  Lain kali bila terjaga terus baca - Allahumma ah-yaa-na ba'damaa-anaa-tanaa, wa-ilaihinnusyuur....  Tapi, oh tidak aku dengan lupa dirinya telah terlelap sehingga terdengar suara sayup2 kat cuping telinga aku - "maaa... dah lewat dah, dah 4.50!".  Sebenar tak sayup pun suara tu - dia jerit kat telinga aku!  Haish... what a day to start!

Tapi syukur masih sempat lakukan solat2 sunat and mengaji sikit sebelum turun dengan adik for sahur sebab nak puasa. Syukur pada Mu ya Allah - kami masih diberi peluang melakukan amalan2 ini.  Kami mohon redha dan keampunanMu dalam setiap langkah kami ini ya Allah.

Konon nak start kerja seawal mungkin.  Aku dah bawak keluar file2 untuk hari nih.  Ni kes suka semak-kan meja!  As I always said - same stuff different day.  Sama lah hari ni.  System dah upgrade ke Microsoft 2010 yesterday.  Kelam kabut sikit with the Outlook and Excel.  Belum mesra di mata dan jari jemari ku... Dah tua, lambat la sikit pick-upnya.  Tapi ok gak, sebab aku tak perlukan the IT guy to come and teach.  I told him dengan bangga dirinya when he asked whether I needed help to go through the new system  -"Shahrul, tak payah, kakak belajag sendiri, no worries".  Btw, nama mamat tu Shahrul.  

My ending as usual, aku akan letak gambar.  Adik kata - "why me?".  Sebenarnya sebab dia je yang ada kat rumah, selain Fatso.  Yang pagi2 aku mengadap.  So whenever aku dok kat bawah tunggu en. hubby siap, Fatso akan turun dulu, then adik.  Aku ambik la gambag depa.  Bukan apa, aku suka letak pics/photos in all of my posts.  Macam best. Ni kes self satisfaction.  "Tak pa, dik, ni semua kenangan kita.  Takkan I nak letak my pics pulak - tu dah jadi self-absorbed.  You dah away from home nanti, I dah tak ada sapa2 dah nak ambik gambar selain Fatso and the kerusi meja and my pinggan mangkuk."  Wah... emotional kottt...   Adik kata - "takkan sama je adik hari2".  Aku jawab - "dah tu, you pakai uniform, I nak buat cam mana".  Takkan nak edit pulak".  

Ok, ok, ok, nak start kerja dah ni - serius dan dengan semangat yang membara.... Opps...tak boleh pi pantry buat milo panas sebab aku puasa....

Wishing all a good Thursday.  Irfan, if you are reading this, good luck.  Focus...... (on your golf ok, not on this pic)..

Adik je, Fatso tak camera friendly.  Nih dia tak perasan pun aku ambik.

Quote for today :
"Treasure every moment that you have
and treasure it more because you shared it with someone special
Special enough to have your time ...
and remember time waits for no one.

No comments:

Post a Comment