Sunday, June 3, 2012

Tiring Friday.....

It was definitely long tiring day yesterday.  Office tutup so had planned to do some household and personal errands.  Tapi anak dara aku dah plan few things that took most of my time.  Breakfast kat Ara D'sara (office en. hubby) sebab dia nak drop some documents off.  Then off to Celcom TTDI konon2 nak tukar my number from digi to celcom.  Isi borang semua tapi tak sempat buat sebab kena rush back to DD (time constraint - kereta aku buat hal tak leh start lagi minggu ni - minggu lepas problem yang sama).  Time was already almost one pm.  Tukar battery kereta, drove adik gi tuition.  Oh, tak, dia yang drive - dia kata aku drive slow.  Haish! budak ni, aku dah lebih 30 tahun ada lesen memandu k.  Bukan slow, aku ni pemandu berhemah.  Then off to Serdang fetch anak pompuan aku sorang lagi.   Ambil kakak, stop by university's library and drove back to Celcom centre.  Pun tak sempat juga sebab dah almost 4-ish.  Adik habih tuition 4.30 pm.  Picked her up then balik DJ untuk solat asar. Haish!!! letih giler dah masa tu.  Lepas solat off to d.range sebab dah janji dengan adik.  Met Irfan's most important person in his life (suspen, suspen.... his mum of course).  Mula2 memang rasa takut gak nak jumpa Datin, tapi bila dah jumpa - she's a wonderful person to have a conversation with.  Agaknya pasai kami sama-sama Kedah kot.  Sembang-sembang sampai maghrib when we left.  Adik, sakit perut lagi??? Oh, jumpa anak dia, you siap ada butterflies in the tummy, jumpa mak dia, apa rasa?  Sila jawab...


Adik masa nak pergi breakfast .... dia suruh ambil gambar.. aku tau pasai apa...

masa dia nak pergi tuition - baru keluar rumah.....
After isyak we (adik again) drove to B.Kinrara for dinner with my sis and her hubby.  Lama tak jumpa dia.  Sebok minah tu.  Adik and kakak were the hungry wolves (kakak's term when we so enjoy makan - very eat-ish).   Aku makan pun tak habis  - pasai letih kot.  We makan2, sembang2, gelak2, gossip2 till almost 12 midnight.  Adik dah lalok! So aku yang kena drive balik.  Kakak as usual - "oh, i cannot drive at night - mata nak nampak"  Haish! tu alasan yang selalu kakak bagi bila malas.   Sampai rumah dah 12.36 midnight.  Adik dah tido, aku and kakak masih gelak2 tengok some movie yang kami tak fahampun.  Ok, gak - kakak cakap banyak dan selalu buat lawak bodoh.  Dia penghibur aku la kiranya.  Almost 2-ish kami pun tido.  Haish! aku cuma ada 2 hours to sleep.  Selalunya weekend aku memang  penuh walaupun anak yang tinggai cuma dua ekog ni ja.  They are always so full of activities - tengok TV saja pun activity gak - pasai depa non-stop talking especially kakak.  Adik selalu jadi mangsa sebab aku and kakak are faster in thinking.... Bak kata kakak, now that she always has butterflies in her tummy which flies so aggrasively .... lagi seronok la kutuk dia.  Sorry la, adik - No worries, you will always be our "sunshine"!  Without you our life is "gloomy".  Ha, ha...gitulah kehidupan aku dan these girls.  When we do girls things, gossip girls stuff, it was all fun.    


4.00 am aku bangun kejut adik - solat, zikir and mengaji till subuh.  Adik in her room - 5.00 am dia kena buat another wake-up call....  Dah jadi routine kot!  Lepas subuh, bermula another new day .....


Apapun, syukur alhamdulillah -  kami masih diberi peluang bernafas di bumi Allah.  Mudah-mudahan ditetapkan hati dan kaki ini agar sentiasa di jalanMu ya Allah.






  



No comments:

Post a Comment