Monday, June 11, 2012

Meng-de-stresskan diri.  I took leave last week to lari dari hiruk pikuk KL.  It was like a therapy for me walau pun kat sana aku masih drove up and down pi sana pi sini.  Walau penat kat sana aku rasa sungguh damai, tenang, at peace with myself and more importantly feel at home.  Psychologically, mungkin sebab aku suka small town lifestyle.  Anyway, ni tempat aku cari rezeki dan aku tetap bersyukur atas nikmat yang telah Allah kurniakan pada aku di sini.  Bersyukur aku masih ada tempat untuk pergi mendamaikan hati.

Tiba DD, early Sunday morning.  Tak banyak program yang boleh aku buat.  I need to send my sis-in-law's car, need to visit my mom.  Called my sis, Imi to ask to meet for early lunch.  Syaros was also there.  We jumpa at our normal joint - Syiok Kopitiam.  Irfan was with us (almost whole day!) so aku heret dia jumpa adik2 aku and finally mak.  Bukan apa, since dia dah ada dengan aku, aku bawak la.  Takkan nak tinggalkan pulak.  Merajuk nanti anak kesayangan aku.  Food dekat Syiok tu ok, anak2 aku suka.  Bagi aku yang best is not so much of the food - it's the opportunity to meet up.  Hilang segala kerisauan, hilang segala kesedihan - we made lame jokes and laughed - the best medicine for me.  Walau tak banyak membantu meringankan masaalah aku, aku tetap rasa lega.  Disebabkan aku dah kat BK, kena lah pi jengok mak yang dok kat rumah Imi (dia tak mau ikut pi lunch).  Kalau aku tak pi, gerenti nama aku blacklisted!  So to still be in her good book, aku terpaksa lah heret sekali Irfan ke sana.  Kesian kat dia - Syaros and Imi interviewed him mengalahkan reporter CNN.  Nasib baik he is mentally strong and prepared.  So dia boleh la jawab soalan2 dari reporter2 yang tak bertauliah tu.  Irfan, thank you - to be honest, it was wonderful to have you around.  Tok telah memuji awak.  Kami2 semua ni dia tak puji pun.   Lepas visit mak, aku heret lagi Irfan and adik pi hantar kereta kat rumah my sis-in-law in Pinggiran Putra.  

Later on tinggal aku, adik and en. hubby je.  Rasa pelik pulak.  Tiba2 aku teringat - laa... Fatso tak ambik lagi!  Lepas maghrib aku and adik keluar fetch Fatso.  Dia merajuk, tak nak ikut balik.  Until pagi tadi dia masih merajuk.  Aku panggil dia buat tak tau saja.  Fatso, I don't care.  Banyak lagi benda nak fikir k.  Dok kat rumah diam2.  

Lepas tu the normal things lah.  Lepas solat isyak - had to do the laundry (banyak la sangat).  Shared dinner with adik.  Tak seronok rasa sebab dia macam sedih.  Tried to make some jokes, tapi it just doesn't work.  Bila cakap benda2 serious, aku pulak yang rasa sedih.  So aku just kata - let's go to sleep - esok kita bangun awal - solat, zikir and then boleh study.  Haish...susah nak gembirakan hati orang tengah sedih.  

Adik, I'll make your dreams come true...insyaAllah.  But you've got to help me.  We have a deal.

Ok, aku nak ready pi buka puasa....

2 comments:

  1. hey awak puasa arini?? saya pun puasa jugak...:) geng bas sekolah klu gitu...:) hihihihi....ala, fatso tu merajuk biar je dia...dah besar dah....hahahahhahahah

    ReplyDelete
  2. ha, ha geng bas skolah... yea, fatso memang i biarkan. pagi ni dia ok. nanti i buat posting. la ni sebok.

    ReplyDelete