Tuesday, June 19, 2012

Assalamualaikum wbt...

Haishhh!... 8.01 minit baru jejak kaki kat pintu office.  Lewat ikut standard aku.  Pasai apa lewat?  Tak dak jawapan.  Ada orang tu dah jadi kan hari ni hari ponteng sedunia dia.   Kami keluar rumah time macam biasa saja.  Dropped her at MIL's house and then off to KL.  Owhh.. aku tau kenapa lewat sebab aku yang kena drive.  En hubby ngantuk, dia nak tidog dalam kereta.  Aku sebagai pemandu yang berhemah dan bersopan di jalan raya telah drive ikut kelajuan yang ditetapkan oleh gomen and jpj, signal di setiap selekoh dan setiap kali nak overtake keta2 lain (rasanya keta2 lain yang dok overtake kot) - ni nak tunjuk betapa berhemahnya aku pagi ni.  Buleh dapat award dari jpj dak?  Apapun, pemandu berhemah ni dengan bangga dirinya selamat sampai di KL, then kejut en. hubby suruh take over the car and pemandu berhemah ni naik ke office.  Jumpa a friend, tanya habag sikit je. Aku kata "nanti kita sembang, aku dah lambat".  Dia tengok jam - agaknya dia pun pelik sebab masa tu belum pukul 8.   Hahh.. panjang citer.

Terjaga for our normal routine lewat sikit - 5.00 am.  Huishhh.. lewat banyak tu!  Aku pujuk hati sendiri - tak pa lah for as long as before subuh.  Nak train anak aku - esok2 dah tak duduk dengan aku, at least bangkit awai2 pagi dah jadi routine.  Mana lah tau,  anak2 pompuan ni kot nanti2 kena dok dengan mother-in-law.  

hari ponteng sedunia - tu pasai la buleh senyum
Mek ni tak pi sekolah sebab dia kata tak de science subjects today, so dia nak study and revise kat rumah.  Aku sebagai mak yang 'prihatin' meng-ok-kan je.  Aku dok interview dia pasal her term exam results - syukur alhamdulillah.  So far memang aku tengok she worked hard.  Lagipun dia dah ada new 'motivator'. Bagus gak sebenarnya.   And I am glad to be able to realize some people's dream and make them happy.  Boleh tidog dak semalam?  She is on cloud number nine again and again....

Dah, dah, aku nak start kerja.. ada satu task yang amat susah.  Since yesterday aku dok pikiag the format - sampai la ni belum tau how to do it... mampus aku, before 10 kena submit.   Good day to all.... 











No comments:

Post a Comment