Friday, June 29, 2012

Friday....

Assalamualaikum wbt.  Syukur alhamdulillah for another day of our life....

Woke up awal hari ni - 3.30 dah jaga.  Kejut adik berkali-kali - 4.30 baru dia bangun!  Haishhh...  Semalam dia jugak kata suruh kejut awal.  Aku pun set la alarm at 3.30.  Anyway, adik tak pi sekolah hari ni.  And dia dah persuade aku kata tak payah pi collect report card.  Aku pulak yang terpaksa call cikgu dia to arrange another time.  Later la aku call.  Lagipun cikgu tu dok sebelah rumah MIL aku je.  En. hubby pun aku tak payah hantar ke KL sentral sebab dia dah arrange kawan dia ambik.  Ok la jugak.  If not, a little bit kelam kabut.  So settle la semua hal yang pagi-pagi tu.  Aku hantar adik ke DJ, then pick up abang to send me to work.  Kes malas nak drive ni.  Lagipun en. hubby yang cinta gila kat aku dah buat arrangement dengan abang suruh hantar.  Tak la cinta sangat pun, dia tau aku malas dan dia tau apa jawapan aku kalau suruh aku drive nowadays....

Fatso is back - in and out - so kami dah tak kisah.  Last night ada stray cat yang gaduh dengan dia.  Padan muka.  Sapa suruh keluag?  Dah bagi elok2 dok dalam rumah, nak keluag sangat.  Biag pi.  Aku buat tak tau kat dia, dia berlegar2 dalam bilik aku pagi tadi, aku suruh keluag.  Aku kata "dah, pi keluag - ni bukan ruang legar!".  En. hubby marah kat aku.  Haish...pagi2 buta 4.45 am kena marah, tak cool la.  He definitely chose Fatso over me!  Ahhh...tak kisah lah.  Banyak benda lain yang I have to think.  Letih dok pikir pasal Fatso.  Kejap hilang, kejap ada - kejap hilang, kejap ada.  Ingat chipsmore ke apa?

Finishing all work sepantas cahaya hari ni sebab aku kena balik awai - nak bawak adik ke dentist.  So kakak later petang kena naik LRT.  I'll fetch her kat KJ kot.  

Esok tahlil at MIL's house.  Selalunya kami - cucu-cucu dan menantu mithali ni akan ada kat sana seawal mungkin.  Mana berani pi lambat ... nanti MIL aku stress.  MIL aku kalau dia stress, kita pun akan ikut stress.  So untuk tidak meng-stresskan diri aku  hujung-hujung minggu ni, aku pi la cepat2 setelah selesai urusan aku dengan anak-anak.  Apa urusan eh?  Belum tau, malam ni discuss.  Aku, menantu mithali ni dengan bangga dirinya ingat nak contribute dessert/kuih for the tahlil.  Tak tau lagi apa nak buat.  Belum terpikir - pun malam ni discuss.  Haishh... banyak pulak nak discuss.  Macam la ada banyak time!

Looking forward to tonight's dinner..... Selamat berhujung minggu and may all our dreams come true. 

"Never wish to be everything to everyone, but hope you could be something to someone"

No comments:

Post a Comment