Monday, June 18, 2012

Kawan lama....

Got a phone call from my long lost friend.  Mungkin dah lebih dari 20 tahun kami lost contact.  We lost contact selepas both of us got married and ada anak-anak.  Sebok dengan laki, sebok dengan anak-anak, sebok dengan kerja - we moved on separately just like that.  Ada sekali kot aku pernah cari dia, when I was so down and depressed.  Lepas tu tak ada dah.  Bukan apa, aku tak nak bebankan dia dengan masaalah aku.  Lagi dok bercerita lagi kusut.  Sebenagnya bila dia call tadi - aku tak kenai suara dia.  Segan nak tanya.  Dia suruh teka.  Haishh...dia ni, nak main teka2 pulak.  Dah la aku banyak kerja.  Tapi ok gak - dapat membantu minda aku jap.  Aku cari jalan terbaik - kami sembang2 pasai laki dia, pasai parents dia.  Aku terrerrrr - aku dapat jawapan.  Husband dia nama H.  Parents dia masih kat Perlis.  So confirm dia ni CP.  Gumbiranya aku dapat meneka dengan jayanya.....


But her call does not bring good news.  Dia nak berpisah dengan husband dia.  Banyak cerita disebalik decisionnya.  I respected her decision - gave her some advice if she wants to reconsider.  Anak2 pun dah besag - eldest dah 25 years old.  Tapi hanya dia mengetahui apa yang terjadi dalam hidup dia.  Dia yang memikul beban tu.  Sebab aku banyak kerja, we hung up with a promise to keep in touch.  My dear friend, I am always here if you need someone to talk to.  Wish peace and happiness awaits you in whatever your decision.  Miss those days ... the best times of our life..  Jumpa soon, insyaAllah...

Ok, back to work....

2 comments: