Saturday, June 9, 2012

Up in the north - pt.3

Alhamdulillah, 4.30 am dan dapat bangun.  Walau aircond bilik sejuk sampai ke tulang, rasa macam nak tarik comforter lagi, alhamdulillah dapat lawan nafsu.  Allahumma-ahya-na baqdama-ana-tana-wa-ilaihinnusyur.  Syukur alhamdulillah.  Disebabkan telekung ada satu saja (adik terlupa hers), aku kena la buat semua dalam masa setengah jam ni.  Pukul 5.00 nak kejut dia.  Alhamdulillah, zikir dah buat, recite Yasin pun dah.  La ni nak tunggu subuh.

Plan for today? Tak tau lagi.  Tak boleh pi jauh2 kot.  Nanti en. hubby call kena pick him up kat immigresen BKH.  Jauh tu...roughly 45 mins from here.  Haish...berkorban lagi!  Anyway, dengar kata adik nak pergi jog with Irfan (dah tak merajuk lagi dah) and the group.  Tak tau jadi ka dak.  Belum tanya dia apa2.  Kalau dia pergi and aku dok sorang2 boleh la do the packing.  12 noon dah nak check-out.


Ok dah masuk subuh - solat dulu.  Later ada masa sambung balik.

Yesterday was also a full day.  Went for a morning walk with adik kat area2 padang golf.  Sejuk and cantik pemandangan kat situ.  Syukur ya Allah - aku masih diberi peluang bernafas di  atas bumiMu ini, masih dapat merasai nikmat kurniaanMu.  Alhamdulillah. 
We then had  breakfast at the club.  Simple je, mana boleh makan banyak2 pagi.  Upset perut nanti.


breakfast aku
breakfast adik
















Balik bilik, lepas dhuha,  off to town (alor star).  Balik tengahari lepas zohor we had lunch at Taznim's house.  Thanks, Adah and Hamdan for having us over.  Best sembang dengan dia orang.  Lepas tu teman adik pergi driving range.  Lama gak kat situ.  Masa ni lah jadi drama rajuk merajuk tu.  Agak2 aku tau pasai apa.  Adik, Irfan - I have lived long enough to know things by just observing.  I am most of the time 95% right!  Banyak tu kot... Panjang gak isu rajuk merajuk.  Orang tu balik bilik siap nangis lagi.  Kali pertama aku tengok ... selalunya dia lah dalam family walaupun nampak lembut, tapi considered keras hati.   Kakak ok gak - walau nampak brutal - hati dia lembut (in some cases la).  Yang  paling kronik abang - asal minta maaf je nangis.  Lain kali aku cerita pasal dia.  


Dah la plan nak pi KFC malam tu - aku rasa macam nak cancel je.  I do not want to be in an ackward situation.  Cakap dengan adik - "kita cancel lah, call Wani.  Dia tak nak pulak.  Haish! aku stress ni.  We went ahead with the plan.  Lepas maghrib, we picked up the rest of the children.  Irfan and Taznim naik motorbike jumpa kat KFC.  Seronok tengok adik2 Irfan.  They are so friendly and fun to be with.  Pandai Datin didik anak2.


Lepas dropping off the children - balik bilik sambung lagi drama.  A challenging year, dik.  You've got to manage your feelings the right way.  We've got a deal - remember.  Nak kena buat same deal with Irfan ni!


Ok, back to today.  Ingat nak pergi morning walk.  Adik tido balik lepas subuh tadi - so mungkin tak pergi jog kot.  Aku ni sambil dok blogging sambil tengok motivasi pagi - jenis-jenis sihir.  Ustaz ni dok bagi tips dan doa penawar sihir.  Aku try copy apa yang boleh.  Will put ni next post - insyaAllah.


Final day - nak balik dah today.  Time flies so fast - wish  I could be back again soonest.... backtracking the memories.  I love doing it... Thank you, Allah for all the opportunities.



No comments:

Post a Comment