Thursday, July 5, 2012

Thursday...

Assalamualaikum wbt.  Syukur alhamdulillah for another day of our life.  Kepada yang berpuasa sunat - diucapkan selamat berpuasa dan mudah-mudahan diberikan segala keberkatan pada kita hari ini.  Aku, kakak and adik sama-sama berniat posa dan alhamdulillah I felt a little bit better today.  Sejuk aircond office may not help much tapi kena lawan la.  Lagipun afternoon nanti aku kena attend some IT class.  Dah confirm participation dah semalam.  

Started this morning a little bit kelam kabut.  Seperti biasa, alarm bunyi 3.30 am, masih ada hati nak tidor balik.  Bermimpi indah bagai, terjaga pukul 5.  Hah, apa lagi, secepat kilat lah bangun buat apa yang sempat.  Alhamdulillah, sempat soq, sempat solat, recite Yasin.   Selepas solat subuh, bermula another set of routines.  

Aku sampai office 7.40 dan aku masih orang terawal sampai.      Tak dak siapa pun lawan aku sebenarnya, aku saja yang rasa hebat dapat masuk office awal.  Agaknya mentaliti orang dulu2 kot.  Gen Y sekarang dah lain.  Clock in, keluar pi breakfast bagai, then baru lenggang lenggok masuk office balik.  Betul la kot cara gen Y nih.  Lagipun for as long as you completed 8 hours in the office, kira ok dah tu.  I completed no less than 12 hours a day.  Kira working hours of 8 hours per day memang tak applicable in my nature of work.  Tu yang kadang-kadang a little bit upset when not being appreciated.  Dah, dah, enough.... 


Back home semua ok.  Tak de yang angau for now.  Kakak got her results today.  Alhamdulillah - congrats my dear. Always aim for the best. You can do it, insyaAllah.    Adik macam biasa kot.  Aku demam dua tiga malam ni, tak de lah nak sembang-sembang sangat.  I see that everything is calm.....for now.   Young ones in love macam tu la kot.  My hope is that they all know what they are doing and what they should be aiming for.  My doa will always be for my children - berjaya dan bahagia dunia dan akhirat. 



Aku dapat chocolate hari ni.   Hah...thank you, thank you.  Posa pulak tu.  


Dah, aku nak pi sambung kerja.  Enjoy the rest of the day....


"The thing that counts most in the pursuit of happiness is choosing the right companion."




2 comments:

  1. tu je tulis pasal saya???????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. cukup la tu...at least tak lupa cam semalam... nanti i tulis pasal amir. nak cari bahan dulu.

      Delete