Tuesday, July 3, 2012

No longer a superwoman....

Woke up this morning 4.30 am with a splitting headache.  I guess I am going to get a fever soon.  And badan terasa letih, seletih-letihnya.  Kejut adik, then aku terus pergi mandi.  Selepas bertahajjud, beransur hilang sikit sakit tu tapi masih terasa begitu letih.  Ikut hati mau rasanya aku tidor balik, tapi takut sakit kepala tu mai lagi.  Anyway, dalam dok berperang sama ada nak tidor balik ke tidak, dah pun masuk subuh.  Lepas subuh kejut en. hubby, then bersiap untuk ke office.  The same routines.  Ya Allah, mana hilang semua tenaga aku ni...... The superwoman in me is fast diminishing...scarrryyy...

Sampai office dah almost 8 am.  I slept all the way to office.  Cuma dengar en. hubby kejut bila dah sampai area KLCC.  Tak pernah aku buat macam tu.  The headache came back bila aku bangun.  Gagahkan jugak masuk office sebab ingat kerja yang banyak.  Kerja kat rumah ke, kat office ke, semua tu amanah Allah.  Kena laksanakan amanah Allah dengan sebaik-baiknya.  So, aku dengan rasa syahdunya melangkah masuk office.  Mak datuk!!! sejuknya.  Aircond office selalunya aku boleh tahan, hari ni tak boleh tahan la pulak.  Ok lah, tu maknanya aku memang demam.  Panjang mukkadimah, nak habag kata demam je hari ni.


best bau dia....
Nasib baik dalam beg aku ada minyak angin aromatherapy.  Bau dia best, tak macam bau minyak cap kapak.  So dah sehari suntuk aku dok hidu minyak ni.  Tadi selesai ambik wuduk untuk solat zohor, aku telah sapu seluruh leher aku.  Walla.... best nya the feeling.  Tapi aku masih demam pun, cuma sakit kepala aku dah hilang.  Syukur alhamdulillah.  
senyum la sebab dapat dok rumah......

Adik tak pi sekolah hari ni.  Aku ok-kan je bila dia minta permission sebab dia kata nak study kat rumah.  Trials next month, so dia kena lah up-kan her efforts.  Adik, do your best, doa banyak-banyaknya, selebihnya serah pada Allah.  Dah ada sumber inspirasi ni, ok kot.  Awat tak ok pulak - bangun tidor, nak study, nak makan, nak tidor - semua kena dengar suara dulu.  Haishhh... hebat sungguh sumber inspirasi dia!  Last night was an unplanned one.  Adik happy dapat wish him 'good luck' for his golf tournament 'in-person'.  See adik, the little, little things and moments in life that you should treasure and you'll treasure it more if it comes in surprises.... Betul tak Irfan?

Dah, dah...demam buat cara demam... Sejuk menggigil nih.  Aku nak pi buat milo panas.  Teringin nak makan roti naan mumtaz kat Mosin.  Tapi adik tuition malam ni until 10.15.  Tengok lah macam mana, that's too late already.  

Yea...secepat-cepatnya masa berlalu. Moga dipermudahkan. 

"The mind may not remember the exact happenings, but the heart will always remember the feelings"



2 comments: