Thursday, September 6, 2012

Thursday.....

Alhamdulillah for another day of our life.  A chance to feel His blessings, a chance to continuously find ways to be close to Him.  Syukur alhamdulillah.  

Dah nak hujung minggu.  Finishing of those tasks with datelines.  Lepas ni, aku ingat nak concentrate and finish off filing all documents.  Meja kat belakang aku dah penuh with documents yang kena masuk file.  Sebelum big boss tegur ada baiknya aku buat dulu.  Yang susahnya I can only be in the filing room when he is away.  Kalau dia ada susah sebab filing room is on the other side of my room.  Oh, ya, he will be travelling next week to Norway.  Mhmmm... Whatever I am having in mind right now... tak boleh, fullstop!  Aku kena update the filing system.  Bab ni, aku jeles sungguh kat adik-adik aku yang full-time dok rumah managing hasben, managing anak-anak.  Memang la letih, tapi you are your own boss.  You manage things back home at your own time.  Aku ni dah la kena pi ofis, balik rumah kena buat kerja rumah.  Bila tengok laundry basket yang dah setinggi aku (kira tinggi lah jugak), darah gemuruh jadi nya.  Sebab letih.  Yes, at the rate I am going, I will be old in no time.  Old in age and sihat, tak pe.  Masaalahnya, badan jadi letih dan tak bertenaga.  By the time aku letak kepala atas bantal, tak sempatpun nak cakap goodnight aku dah terlelap.  I need back my energy walaupun sikit.  Haish... mengeluh la pulak aku ni.  Tak baik, tak baik.  Astaghfirullah...  Whatever it is, Allah knows best.  I just have to re-adjust and re-manage things and takes life coolly...  Boleh, boleh, insyaallah...

Tak check pun dengan adik her agama paper today.  I can see that she had put in all her efforts - studying till late night and waking up early morning.  Aku tau kadang-kadang dia penat.  But I hope she can hang in there, all will be over soon.  InsyaAllah segala usaha, segala penat lelah akan berbaloi.  She misses her inspiration.  Mhmmm... I have a plan in mind to ease the 'angau'.  Hope it'll work.  For now, let it remain in mind for a while.  

"Distance means so little when someone means so much"

No comments:

Post a Comment