Tuesday, September 11, 2012

Just another day ....

Was in the office by 7.20 am.  Mengantuk sangat-sangat pagi tadi.  Tapi lawan jugak rasa tu sebab nak settle-kan satu kerja yang dari semalam dok buat.  Yang tak settle-settle tu sebab aku tak boleh balance-kan  figures yang nak submit ke EPF.  Heran sungguh pasai apa figures tu tak balance, sampai malam tadi terbawak-bawak dalam mimpi.  Pekerja mithali - macam tu lah.  Anyway, awal-awal pagi tadi aku start balik buat dari mula.  Pening lah sungguh sebab most figures mencecah 5 or 6 angka.  Banyak tu.  Guna excel calculation tak balance, guna calculator (manually) pun tak balance.  Pelik, pelik sungguh.  I finally found the solution to the problem at around 9-ish.  Haishh...

Had a meeting last night at a friend's place with my BIL and wife.  Aku pi meeting malam-malam?  Weird... Because it was never me.  Nanti lah, aku akan cerita pasai this business in a special posting.  Hahh.. tu dia. Aku  telah menjebakkan diri dalam sesuatu yang sungguh menakutkan. 

Kakak dah start her classes.  She's already into her final year finishing her degree in Chem. Engineering.  Kejap je masa berlalu.    Dia dah tak duduk in campus.  She's now staying with my sister in BK sebab lagi senang berulang alik from there.  Lagipun that's her favourite place and favourite people.  Adik tak lama lagi pun akan tinggalkan aku juga.  Takut nak fikir masa tu.  For now dia lah teman aku - in laughter and tears.  Tapi sejak dia angau and stress with exams, aku kena take back seat kejap.  Sebab dia tak layan pun.  Tu yang kena start buat business tu!  Haishh...jangan cakap pasai business now, rasa trauma pun ada.  Aku belum pun call adik tanya pasal her papers (Physics and Bio 3) today.  Esok Chemistry paper.  Semua hardcore papers, mana dia tak stress.  Ini baru trials, belum real exam lagi.  Hope she's got the feel of it and more calm during real exam nanti.  InsyaAllah...doa banyak-banyak.  Butterflies? Still?  Mhmmm....

"Love is like the wind, you can't see it but you can feel it"



No comments:

Post a Comment