Thursday, August 16, 2012

Iklan Raya Bernas 2012 - the best ....

Iklan raya yang sungguh menyentuh perasaan.  Ciri-ciri yang ada pada these two boys are real, bukan lakonan semata-mata.  Sekarang iklan ni dah ada kat TV.  Aku first time tengok kat youtube.  Memang aku menangis sebab sungguh sedih.  Seumur hidup aku ni lah iklan yang betul-betul meruntun jiwa.  Yang tak terasa apa-apa bila menonton iklan ni, sah lah dia memang keras hati. I am amazed, these two boys nampak macam dah lama kenal, tapi sebenarnya they all cuma jumpa first time masa nak buat iklan ni.  Budak-budak memang senang nak click  with each other.  Cuba kita hayati mesej yang disampaikan.


Hari ke 27 kita berpuasa.  Tinggal dua hari lagi insyaallah kita akan mengucapkan selamat tinggal kepada Ramadan.  Memang sedih.  Doaku mudah-mudahan ini bukan Ramadan yang terakhir. Moga diberi kesempatan bertemu lagi dengan Ramadan akan datang.  Di kesempatan ini juga aku mengucapkan Salam Aidilfitri to all.  Mohon maaf atas apa jua keterlanjuran selama ini.  Semoga segala amalan dan ibadah kita diberkati dan diterima Allah swt.  Special wishes goes to all my sisters.  Aku minta maaf dan minta halalkan segala yang termakan, terminum, ter-ambil, tercakap, tersilap kata di sepanjang kita semua membesar.  Semoga Allah swt mempermudahkan perjalanan kita semua.

Dah start cuti sekolah hari ni.  Earlier plan has to be aborted since I am not able to be on leave today.  Opps... aku merajuk dengan adik last night.  No, I am not ungkit-ing.  She must know that.  Whatever I have done for her is because I love her and want her to be happy.  Cuma aku tak boleh tengok orang yang tak boleh handle stress and certain situation in a right way.   While I am still around boleh la aku tegur and advice.  Remember my dear, all advice mesti ambil and sematkan kat hati supaya you know how to deal with situations.  Tak boleh you ok hari ni, esok dah tak ok pulak.  It doesn't work that way.  Anyway, I love you always.... I merajuk sebab I needed someone to talk to when I have too many 'bercelaru' things on my mind.  Kakak sorang tak cukup.  I needed you both...  And no, I am not ungkit-ing.  You must believe a mother's love ..... it's like an island in life's ocean, vast and wide....

"To believe is to know the value of a nurturing heart, and the beauty of an aging hand, for it is through their teachings we learn to love"

No comments:

Post a Comment