Wednesday, August 15, 2012

Today .....

Total exhaustion.  That sums up what I am feeling now - mind and body.  Hilang dah segala energy aku.  Sungguh menakutkan.  Kakak suruh jumpa doktor.  Nanti lah aku jumpa my favourite Dr. Tajuddin lepas raya.  Haish... boleh pulak nak tunggu lepas raya!  I will do that nonetheless.

26th day kita berpuasa hari.  Buat matematik sikit - bermakna malam ni malam ke 27.  Dah hampir sebulan kita berpuasa.  Sungguh cepat Ramadan berlalu dan akan meninggalkan kita.  Mudah-mudahan dapat kita bertemu lagi di Ramadan akan datang.  Looking at the Ramadan assessment sheet, aku cuma boleh berharap amalan dan ibadat ini diterima Allah swt.  Quran reciting baru masuk juzuk 25.  Sungguh-sungguh aku berharap dapat habiskan.  So far our tarawih buat kat rumah with my in-laws.  All of us - my FIL jadi imam, sometimes my BIL.  Bapak mertua aku tu bila baca sungguh berlagu dan mendayu-dayu.  Kadang-kadang aku jadi mengantuk.  Pernah few years back, aku sujud sampai tertidur tunggu dia baca doa yang sungguh panjang.  Bila tersedar sebab aku rasa lama sangat, aku tengok orang semua dah bagi salam.  Malu la sungguh!  Anyway, this year sometimes my BIL jadi imam.  Bestnya dia jadi imam sebab dia baca clear dan tak dak masa nak rasa mengantuk.  Seronok dapat berjemaah ramai-ramai.  Macam-macam kerenah boleh tengok.  These are the pictures while waiting for last night's tarawih.

kakak and adik 
imam tunggu makmum ...bising dia..

my favourite nephew...edrie

imam dok bagi instruction








forever berposing ...










Balik from DJ last night, I decided to cook spaghetti.  Actually adik wanted me to buy from bazaar yesterday.  Tapi gerai tu tak ada pulak. Aku and kakak round berkali-kali cari, tapi tak jumpa.  Pelik sungguh.  The guy went mobile kot.  So kesian dan sayang punya pasal and tak mau dia complain kat someone kata dia tak dapat makan spaghetti, aku korbankan lah masa rehat aku.  Walaupun oregano kami tak cukup, it was a success.  Sedappp...  We ate earlier (sesudah berperang di dapur), en. hubby makan for sahur.  

Aku nak bercuti esok, tapi tak dapat sebab ada kerja yang belum dapat aku selesaikan.  Aku dah call mak tadi bagitau tak sempat jumpa dia esok.  Dia nak balik kampung on Friday so memang aku tak sempat.  I will only see her selepas raya.  Terkilan la sangat sebab aku dah plan much earlier.  I will start my leave on Friday and will be away till end of next week.  Wahhh... cuti lama.  Will be going up north 2nd day raya - midnight.  Looking forward?? Sesungguhnya... for somebody.  

No comments:

Post a Comment