Friday, August 10, 2012

And another day....


Syukur alhamdulillah, hari ke 21 kita berpuasa.  Ramadan semakin akan meninggalkan kita in less than 10 days.  Sama-sama kita memohon kehadrat Allah swt mudah-mudahan Ramadan ini telah menjadikan kita insan yang lebih baik.  Mudah-mudahan kita perolehi limpah rahmat dan keampunan lailatulqadar dalam mengerjakan ibadah berpuasa tahun ini.  Dan semoga kita diberi peluang untuk bertemu lagi di Ramadan akan datang.  Di Ramadan yang berbaki ini, rebut lah ganjaran dan pahala berlipatganda sebagaimana dijanjikan Allah swt.

Sesungguhnya masa amat mencemburui kita.  Ia berlalu sepantas mungkin.  Most of the time, kita tak sedar masa  yang berlalu. Berlalunya masa, bererti semakin dekat perjalanan kita menuju kepadaNya, semakin singkat usia kita. Usia yang singkat inilah modal untuk kita bertemuNya pada hari akhirat.  Saat Allah swt kurniakan usia, dikurniakan pula kesihatan yang baik, janganlah kita sia-siakan anugerah ini dengan mengingkari perintahNya.  Berilah perhatian yang serius pada kehidupan yang sementara ini dan manfaatkanlah usia yang masih ada ke arah redha Allah swt.

Cakap pasal masa, tak tau lah sama ada cukup ke tidak dua hari cuti hujung minggu aku nak selesaikan urusan-urusan yang tertunggak. Aku nak pi visit mak - dia dah nak balik  kampung minggu depan.  Aku nak visit adik-adik aku.  Aku nak kena collect 'dendeng daging' kat kawan aku di Sri Hartamas untuk adik.  Dah lama janji.  Adik dah remind aku pagi tadi.  Aku kata this weekend.  Ada lagi - aku janji dengan BIL's wife nak pi cari barang-barang wedding.  List of all my promises!  Tak tau dan ke tidak.  Bila umur dah meningkat macam ni, memang dah tak cukup energy nak buat macam-macam perkara dalam satu masa.  Anyway, hope all can be sorted out.  Boleh kot, insyaAllah...

Hari ni buka puasa akan kurang seorang anak aku.  Adik ada buka puasa and solat tarawih kat sekolah.  So malam masa tarawih, aku akan hilang teman yang suka meleset dan suka nak berpegang-pegang tangan. Kakak boleh ganti? And girls, anybody up for Syiok tonight?  Thought of going to see my sister in BK later after tarawih.  Plan that came to mind while typing this.  Tapi kita kena hantar Fatso home first.  Kesian kat dia.  

"Explore dreams and discover realities"

No comments:

Post a Comment