Sunday, May 27, 2012

Doing nothing ..

 4.35 pm. Angin sepoi2 kat luar.  Aku dok kat TV corner doing nothing.  TV program pun tak best.  Dok tunggu masuk waktu asar je.  Lepas ni janji nak temankan adik pergi driving range.  Sah aku tak je kerja!  Janji juga dengan Haiqal to pick him up.  Dah dua tiga kali dia call.  Baru sat dia call, aku tak pick up.  Letih dah dok cakap after five.  Dia bukan faham apa after five tu!  Adik dok sebok kemas bilik dia.  Dia kata semak, rimas tengok.  Ok gak tengok dia tengah rajin.  Tapi paling2 cantik pun sehari dua je kot.  Kan sekarang love is in the air - so dia konon rasa macam suri rumah gitu!  Pagi tadi jadi masterchef - buat blueberry tiramisu.  Banyak lah adegan2 lawak terjadi masa tu.  Disebabkan dia rasa macam suri rumah, kami (aku and kakak) terus menerus usik dia.  Sekarang kakak dah balik uni.  Tadi kami hantar (adik drive - aku relaks je). Sunyi kakak tak de.  Hilang teman aku untuk bergossip dan gelak2 kan adik.  Adik selalu jadi mangsa sebab dia blur.  Semalam kami had a big laugh masa dinner kat Viccuda KD.  Lupa pulak yang kami dok kat kedai makan.  Lawak punya pasai sampai lupa.  Kalau Irfan tau pasal lawak ni, dia mesti happy!  We did him  a favour... ha, ha,  Ok, dah masuk asar.  Solat dulu - then will be off menemani adik ke d.range.  Balik sat ni aku sambung balik.  Now it's 4.41 pm.

5.35 pm.  Already at d.range.  Haiqal, Edrie and Sara ikut sekali.  Adik serius gitu.  Aku yang tak de life ni tengok je sambil minum milo panas.  Haiqal hyper macam biasa.  Letih tengok dia.  Yang me-worrykan aku ialah dia dok plan to sleep over at my place.  Haish!! macam mana nak avoid ni?  Letih jaga budak kecik malam-malam.  Aku dah lama pencen jaga baby.  Tapi Haiqal dah two weekends dah tido rumah aku.  Ingat weekend in terlepas.  Adik pukul lebih kurang 200 biji bola, happy la dia.  Love is in the air - istilah letih tu tak de kot.  Apapun we were there till almost 7.00.  Balik KD dropped off Edrie, Sara decided to follow for sleep-over.  Haiqal pun sama la.  Aku dah tak de pilihan.

7.56 pm.  Baru sampai rumah.  Solat maghrib, then mandikan Haiqal.  Ish, ish, aku kembali zaman anak2 aku kecil dulu.  Tapi dulu aku muda, lain la.  Ni dah masuk usia veteran, letih dia lain la sikit.  Haiqal ni hyper sangat.  Ikut aku merata2 - bahasa dia pun susah aku nak faham. 

Now dah almost 10.45 pm.  Dah time relax2.  Dinner pun dah.  Budak2 makan McD.  Aku kena makan juga, ingat nak puasa besok, insyaAllah.  Haiqal dok minum susu sambil tengok youtube Upin Ipin.  Dah berapa episode dah pun.  Aku nak pujuk dia tido ni.  Esok aku kena bangun awal - solat, mengaji, sahur and teman adik study,insyaAllah.

Kakak just texted, dia bukak blog baru.  Dah berapa kali bukak dah, asyik lupa e-mail and password je.  Nanti aku link-kan.  Dia tu malas sikit.  Haiqal is disturbing adik and Sara.  Kena jadi jaksa pendamai jap. 

Nak pujuk Haiqal suruh tido ni. Selamat malam semua.  Esok aku kerja - selamat bekerja untuk aku....


No comments:

Post a Comment