Thursday, May 31, 2012

Cerita "Yucksss!!!" .... and adik at KLCC

Haish!..clumsy giler aku hari ni.  Aku dah ter-tumpahkan milo panas kat tepi desktop aku (habis kena the keyboard).  Dah tuang, dah lap hopefully tak mendatangkan apa mudarat la pada keyboard.  Tapi macam melekit sikit keyboard ni, nanti kena cari wet towel and lap lagi.  Ni semua gara-gara sekor anak lipas melintas depan aku!  Terkejut dan tertolak mug yang berisi milo. Tak dan pun nak sambag mug tu! Haish... anak lipas?  Kat tingkat 80, KLCC?  Glamor lipas ni... Aku terkejut, angkat habis segala-mala kerja2 kat atas meja nak bantai lipas tu dengan apa je yang aku pegang.  Bukan pasai apa, aku akan rasa hebat kalau dapat bunuh lipas tu walaupun anak lipas.  Tapi lajunya dia lari - tak sempat pun.  Hilang dah.  Mana  ada shelltox kat opis ni.. Aku dengan lipas memang tak begitu ngam.  Kalau kat rumah nampak lipas je, aku akan kejar sampai dapat, habis satu tin shelltox aku spray, walaupun dapat bunuh sekor puas hati aku.  Cerita lipas kat rumah aku ada kat blog anak dara aku kat sini http://marissayasmine.blogspot.com/2010/08/you-and-i-both.html.  Memang lawak giler masa tu.  Rasa macam naik hantu!!  Hmm... weird...macam mana buleh ada lipas,  entah2 lipas tu ikut aku datang opis kot.  Mana tau kot dia masuk dalam beg aku!  Eewwww...that's gross.. yuckssss!! Hopefully not.  Now aku dah rasa nak muntah lak!  Tak leh jadi ni, sat gi aku akan panggil KLCC tenant care soh check and spray.  Haish!! aku kena kemas tempat aku sikit sebelum KLCC maintenance datang... 

Office aku yang semak giler - nampak tu mug hitam putih  berisi milo yang tumpah tadi.....
La ni lipas tu pi mana tak tau dah.  Dengan bermacam-macam benda atas meja aku, gerenti tak jumpa nya.  Entah2 dia tengah pandang aku kot ... eewww..yucksss!! Nanti kau lipas..  Ok, ok habis citer lipas.

Mek ni ada kat KLCC.  Datang sorang2 naik LRT and will be waiting for me till I finish work later.  That'll be after maghrib.  Dia dah biasa buat kerja tak berfaedah ni tapi selalunya dia datang dengan kakak.  Aku call kakak this morning minta datang from Serdang temankan adik tapi minah tu ada group discussion petang ni so tak leh datang.  Ok kot dia sorang.  Dah call her berkali2 dah (dia kata tak pe Irfan dok teman dia thru phone).  Ni gerenti kes jealous ni!  I gave her some Isetan vouchers for her to shop. Anak2 aku bab-bab shopping ni kurang sikit.  Memang tak di-didik pun.  Aku yang beli untuk mereka selalunya.  Tu pun bila tengok harga mahal sikit dah tak mau.  Kadang-kadang kesian, aku belanja la jugak.  Ye lah, aku kerja pun dah lebih 30 tahun .  Ada rezeki sikit, kalau bukan untuk anak-anak kat siapa lagi aku nak bagi.  Duit bukan boleh bawak masuk kubur pun.  They have been good children, they deserved it.  Dah.. anak2 sekelian, jangan dok perasan bila baca ni!  Later aku akan jumpa adik, tengok apa dia beli.  Gerenti dia dah tanya boyfriend dia kalau pasal golf gears!  Kalau tanya aku pun, bukan aku reti ... Opps..she just called, tanya whether I am going down to watch the music and light festival.  Later kot.  Festival tu boss aku yang launch day before yesterday.

Nak citer sebenarnya pasal lipas je... and pasal keyboard aku yang melekit ni...

Ok, sambung kerja balik. Banyak lagi yang tak habis.. 



No comments:

Post a Comment