Monday, April 12, 2010

Highlight of my weekend ..... visiting mak....




It's almost 7.00 pm. Am still in office - the usual time during weekdays. Will not be home until 9.00 pm. Tiring isn't it? Anyway, trying to make the best of all, be it in the office or back home.

Weekend had been okay. Saturday pergi visit mak di Setapak. Had not visited her quite a while. Rasa bersalah tiap-tiap tiba hujung minggu. Alasan yang diberikan tiap-tiap minggu - tak sempat. I know it was not right, not at all. But last Saturday, aku cari jugak time, paksa kakak and adik. I had to do it. I miss mak, seriously. I just had to see her. Dipermudahkan Allah - hubby ada golf, so we girls had our girls day out. Had lunch at DD, terjumpa kedai sports pulak belakang cafe tu. The girls beli volleyball. Hmmm.... kasi can kat dia orang. Then terus ke Setapak. Alhamdulillah, dapat jugak tengok mak. Everytime jumpa mak, walaupun happy, but deep down I felt sad. Mengharapkan keadaan sebegini selama-lamanya, tapi tak mungkin kan? Sama ada mak pergi dulu, mungkin juga aku. Takut menghadapi apa jua kemungkinan, namun apapun jua, Allah lebih mengetahui. Doa aku semoga segala-gala dipermudahkan Allah swt. Rasa puas dapat picit2 tangan mak, peluk mak yang semakin kurus, bergurau macam dulu2 and for once I felt like a young kid again. Itulah dia hubungan anak dengan mak. Hubungan hati, hubungan perasaan. Left Setapak almost 7.00 pm. Took me close to half an hour to reach home.

Lepas solat isyak, waited for hubby to fetch us to go for dinner at Showru KJ. Tengok football match - Kedah vs NS. Sokong Kedah bagai nak rak (dah aku orang Kedah, kena la sokong orang kampung, tak gitu!). Kalah pulak.... Lain kali rasanya patut aku sokong pihak lawan, so mungkin team aku buleh menang. Tukaq cara, tukag tactic....

Overall, weekend had been okay. The highlight of the weekend was my visit to Setapak, meeting mak. Alhamdulillah. Everyday, I will make a point to call mak. Ada jugak hari-hari yang miss. Kalau dua, tiga hari tak call, mak akan sampaikan komen2 yang panas/pedas through posmen2nya. Ramai posmen dia! Ada jugak kadang-kadang tu plan nak call dah ada, then my sis kata mak bad mood, so takut pulak nak call, takut kena smash. Selalunya kena lah. Itu lah dia mak, memang tak menentu mood dia. But I am happy - I have called her today. Aku mohon pada Allah swt semoga diberikan peluang untuk menjalankan tanggungjawab sebaik mungkin sebagai anak in whatever ways, dihujung usia ini, sama ada mak ataupun aku. Semoga Allah swt memberikan yang terbaik, buat mak, buat aku, buat keluarga. Ameen....


"Dan rendahkan dirimu terhadap mereka berdua (ibubapa) dengan penuh kesayangan dan ucapkanlah : Wahai Tuhanku, kasihanilah mereka keduanya, sebagimana mereka berdua telah mendidik aku sewaktu kecil". - Al Israa', 24

No comments:

Post a Comment